1 Ocak 2013 Salı

2012 - 2013

Yeni Yıl...

Son 20 gündür herkesin dilinde tek soru, yeni yılda planın ne?

Birilerini ağırlayacaktık ama bazı önemli sebeplerden ötürü gelemediler.. Son anda da farklı bi plan yapmak gelmedi içimden.. Evde hergün yaptığım şeyleri yaparım diyordum..

İşin aslı; bir turizmci olarak son 6 yılımı hep otellerde yılbaşı partisi düzenlerken ve çalışırken geçirdiğimden ötürü bu yıl telaşsız hatta mümkünse hiç bişey yapmadan geçirmek gibi bir istek vardı içimde.. Ama bu sürü psikolojisi yok mu.. Kanımıza işlemiş adeta.. Hani birileri kutluyo sende bişeyler yapmalısın, hiç bişey yapmıyosan evde sarhoş olmalısın gibi düşüncelere kapılıyor insan..

Yine de son ana kadar bişey yapmamak konusunda direndim.. Pijamalarımı giymiş yatağımda uzanmış film izliyordum.. Çok da keyifli bir filmdi.. Bi ikinci filme geçebilirdim..

Ama olmadı.. Yapamadım.. Her zaman yaptığım şeyleri yapmama engeldi çevredeki hareketlilik...

Daha filmimin bitmesine 20 dakika varken babam geldi.. Kapımı tıklattı her zamanki gibi.. E hadi yemek yiyelim derken ( İzlediğim bi filmi yarıda kesmeyi hiç sevmem ) filmi bitirip sofraya geçtim.. Annem güzel bi sofra hazırlamıştı.. Yemek yedikten sonra babam bi kaç banka işini halletmek üzere dışarı çıktı..

Bende madem bu geceyi yatarak geçiremeyeceğim başka bir şeyler yapayım dedim..

İşe kendimi duşa atmakla başladım...( Tüm içimdeki, üstümdeki kirlerden arınmak için.. Tertemiz bi başlangıç için.. )

Yüzümde bir damla makyaj kalmayana kadar temizlendim..( Maske takmaya gerek kalmadan, içimden gelen herşeyi ifade edebilmem için )

İkinci adım yatağımın havasını değiştirmek oldu.. Yeni yılda uyurken sıcak renklerle sarıp sarmalanmak istedim.. ( Tamamen bilinçsiz olduğum; tamamen kendim olabildiğim her anda bile bana sıcaklığını verecek bir sevgili için :) )

Sonra etraftaki tüm herşeyi kanepemin üstüne yığdım ve yerleri elektrikli süpürgeyle çektim ( Hayatımdaki, aklımdaki tüm "pislikleri" bulundukları yerden söküp atmak için.. )

Sonra kanepenin üstündeki herşeyi yerli yerine kaldırdım.. ( Bu da iç çatışmalarım için olsun.. Her şeyin yerli yerine oturması, hayatımın düzene girmesi için )

Odanın işi bitince ayaklarıma kırmızı oje sürdüm.. ( Her zamanki gibi taşırarak :) Renkli eğlenceli bir sene olması için.. )

En son olarak saçlarımı kuruttum ( Hasta olmamak için, dolayısıyla sağlıklı bir yıl için :) )

Sonrası; Annem, Babannem, Abim ve Babam...

Hayatımda tanıştığım istisnasız her insandan daha özel olan AİLEM..

Babamla bir ritüelimiz vardır.. Böyle akşamlarda söylediğimiz belli marşlarımız, türkülerimiz, vardır... Hemen bilgisayarımda güzel bir liste yaptım..  Ben listemi yaparken annem ve babam da mezelerimizi meyvelerimizi hazırlıyordu..

Mutfakta masamız kurulmuştu..( Bizim evde mutfak zaman geçirmekten keyif alınan bir yerdir.. Mutfak muhabbetlerimiz her zaman daha sıcaktır.. Alan dar olduğu için muhakkak temasımız olur.. Yakın oluruz.. )

Bu esnada Babannem de kendi cumhuriyetinde ( Salon :D ) mutlu mesut yeni yıl programlarını zaplamakla meşguldü..

Bol muhabbetli, bol tartışmalı ( düşünce alış-verişi demeli aslında ), içten kahkahalı ve güzel değerlendirmeler yaptığımız saatlerimiz oldu..

Yeni bir yıla girerken kadroda eksiğimiz vardı.. Abim.. Zaten hep kulaklarını çınlattık ama teknoloji sayesinde görüntülü bir konuşma yaparak bu özlemimizi de gidermiş olduk.. Kocaman bilgisayar ekranında gözlerindeki ışığı, gülüşünü görmek, sesini duymak... Gecenin seyri değişiverdi.. Hepimiz duygu seline boğulduk..

Babamın kabuğunun kırıldığı anlardan biriydi.. Öyle güzel ifade etmişti ki Abime, bana karşı olan hassasiyetini.. Çok duygu dolu bi geceydi..

Devam eden dakikalarda ben gitarımla bi kaç şarkı çaldım, birlikte söyledik..

Neredeyse sabah olmak üzereydi.. Birbirimize sıkı sıkı sarılıp, öpüp, koklayıp yataklarımıza dağıldık...

Ne güzel bir yıldönümü oldu BİZ'e..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder