3 Ocak 2013 Perşembe

Pilates

Selam,

Bi pilatesim eksikti şu hayatta.. Bende o da tamam olsun diyerek bugün itibarıyla çalışmalara başladım.. Son zamanlarda Babaannem ve Hanım Teyze'nin kilolarım ile ilgili yapmış oldukları fantastik yorumlar beni bu noktaya kadar getirdi..

Tabi beni esas harekete geçiren olay onların bıdıbıdısı değil de keman çalışmaları esnasında hamlayan vücudumdaki ağrılar oldu..

Zaten öyle spor yapmayı seven bi insan da olamadım ben bu yaşıma kadar..

Hatta sporla ilgili şööyle bir geçmişe gittiğimde durumun o kadar parlak olmamasının nedenini de anlıyorum..

Sporla ilk tanışmam Ankara yıllarına dayanır..

Övünmek gibi olmasın ama; sıfır beden atletik vücudumla mahallede en iyi ip atlayan, yakan topta en çevik ve de hızlı koşan eleman bendim.. Oyunların aranılan kurtarıcısı.. Benim olduğum takımda tek bi seçenek vardır o da yenmek ( Allahtan o zamandan pek bi tanık kalmadı.. Ama ben cidden böyle hatırlıyorum ) Hem sadece  oyun mu bi de ağaca tırmanırdım.. Dut ağaçlarından inmezdim.. Ama bu ağaç mevzusunu başka bir gün anlatayım..

Hah.. Ankara'nın bitirimiydim.. Sonraki yıllarda Bursa-Gemlik göçü yaşadık..Burada da spor faaliyetlerim devam etti.. Sokaktan eve gelmeyi bilmez olmuştum.. Oyunun yanında Gemlik raconuna da uymuş; dövüş sporları niyetine mahallenin veletlerine musallat olmuştum..

Orta okula başladığımda bu spor tutkumu resmileştirmek için Zeytin Spor'da Basketbol takımına girdim.. Zaten bugün şişko bir kız olmamı da o yıllara borçluyum gibime geliyor.. Profesyonel spor hayatım saman alevi gibi bi anda parlayıp sönmüştü.. Ben artık yedek kulübesinin aranılan elemanıydım.. Allah için de bir maça çıkayım.. Elime bir top değsin.. Yok.. Tam o sıralarda da bi maçtan sonra babam kulübe beni almaya gittiğinde pişpirik oynadıklarını görünce; ( neyse ki ) profesyonel spor hayatım burda son buldu..

Olsun.. Zaten basketbola da bi türlü ısınamamıştım.. Yine o yıllarda ciğerlerimi bitiren astım hastalığıyla tanıştım ve değil koşup oynamak hızlı yürüdüğümde bile tıkanır olmuştum.. Bende çok direnmedim.. Farklı alanlara kanalize oldum..

Sonra da genç kızlık hevesleri, gezmeler, süslenmeler derken sporu hepten unuttum..Üniversiteden sonra bi de iş hayatı tamamen belimi büktü.. Masa başı iş.. Yavaştan armut kıvamını almaya başladığım  yıllardaydım ki; hastalık bahanesiyle işten kurtuldum..

Eh sonra da ameliyat psikolojisi; işsizlik derken tek eğlencem yemek yemek oluverdi.. Baktım olacak gibi değil; kiloların önünü kesmek lazım diyerek; komşu kızı Olcay'a takılıp bir hafta kadar spor salonunda ter attım. Lakin argo tabirle spor yemeyince;  eklem yerlerimde oluşan ağrıyı romatizmaya bağlayarak sporu bıraktım..

 Sonuç olarak bugün Pilates'e başladım.. Evde kendi kendime takılıyorum bakalım ne kadar sürecek.. Pilates'e başlamayı düşünen bacılar için bir de pilates müziği düşündüm.. Buyrun dinleyin; hem kulağınıza hem bedeninize hitap edecek :D


Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder