12 Ocak 2013 Cumartesi

Bale Baldan Tatlıdır.

Selam...

Son birkaç gündür Kim Ki-Duk filmlerini izliyorum.. Günde iki tane.. Ders çalışıyorum.. Gece gitar gündüz keman çalışıyorum... Artık bu yaptıklarım rutinim haline geldi.. Yani nasıl desem; tuvalete gitmek, uyumak gibi.. Sabah kalktığımda kahvaltıyla birlikte ve gece uyurken bir film izlemezsem, ders çalışmazsam, kemanı elime almazsam eksiklik ve suçluluk hisseder oldum..

Neyse esas bahsetmek istediklerim bunlar değil tabi ki :)

Ben bugün hayatımda ilk defa Bale gösterisine gittim.. Bursa Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde , Mersin Opera ve Balesi "Çalıkuşu Balesi"ni sahneledi..

2. Kattan izledik oyunu.. Sahnenin alt kısmında orkestra çalıyordu... Ama çalmak demek az kalır onların yaptıkları şeyi tanımlamakta... Türk Müziğinin eşsiz nağmeleri eşliğinde oyuncular sahnede ordan oraya süzülüyorlardı adeta... Elleri, ayakları... Söze gerek yoktu... Herşeyi narin bi o kadar da keskin bi şekilde ifade edebiliyorlardı...

Kadınlar, erkekler birbirine karşı nazik ve sevecendi... Erkekler kadınlarını hep başının üstüne kaldırıyordu.. Güçlüydü sahnedeki erkekler... Kolları kadınlarını sarıp sarmalıyordu...

Çok duygulandım... Çok sevdim baleyi... Şimdi abimin opera aşkını daha iyi anlıyorum...

Telefonumla sahneyi çekmeye çalıştım ama karanlık olduğu için pek başarılı olamadım.. Yine de bu güzel gecenin küçük bi hatırası olsun diye koyuyorum fotoğrafı buraya :)


Aramızda kalsın; ben küçükken hep balerin olmak istemiştim :)

İyi geceler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder