7 Ocak 2015 Çarşamba

Nasıl Başlarsa!

Günaydın...

Bu sabah rüyamda küçücük ve çok sevimli bir erkek çocuğu beni yanağımdan öptü. Pek güzel bir rüya değildi aslında ama son anda minik kahraman geldi ve tüm kötülükleri unuturdu bana...Gülerek uyandım.. Uyandıktan sonra da bir süre gülümseyerek her daim açık penceremden henüz kaybolmamış olan Ay'ı izledim.

***

Gökyüzü ve deniz... Ben gökyüzünü gece izlemeyi daha çok severim aslında... Bu yaz Bozcaada'da Tuba ile yaptığımız yürüyüşü anımsadım birden...Gece mesai bitiminde yürümek istemiştik. Etraf çok karanlık olduğu için elimize el fenerlerini de alıp kumsala indik. Hava serindi.. Bir süre kumsalda devam ettikten sonra biraz uzun saçlı çok sevimli bi erkek çocuğu karşılamıştı bizi. Sonra elimden çekiştirerek ailesinin yanına götürdü. Gecenin karanlığında, ıssız Habbele Koyu'nda ateş yakmış etrafına oturmuşlardı. Orta yaş olsalar da, o saatte kumsalda ateş yakıp etrafına toplanmaları, birbiriyle keyifli sohbet etmeleri bende genç imajı oluşturmuştu. Kafamda gerçekte olandan bambaşka bir resim kaldı. Hayattan keyif alabilmek için çok da fazla bir şeye ihtiyacımızın olmadığını düşündürmüştü bana o akşam... Gökyüzü, deniz, ateş... Bunların hepsine sahiptik zaten. Hem de hiç bir bedel ödemeden. Birlikte zaman geçirdiğin değil, zamanı durdurabildiğin, o anları ölümsüz kılabildiğin insanlar bulmaktı mesele.... Yine de umutsuz değilim....

***

Uzun zamandır müzik tarihini ünlü bestecilerle birlikte okumak, dinlemek, hissetmek istiyordum. Beni derinden etkileyen "Moonligt Sonata" ve "Silencio" eserleri, yola Beethoven ile başlamamı sağladılar.

***

Kendimle ilgili bir şey keşfettim dün. Renkli çoraplar giymek beni çok mutlu ediyor. Kendimi mutlu etmek istediğim anlarda bu bana pahalıya mal oluyordu. Neyse ki bu keşif sayesinde hem çok mutlu, hem ekonomik olacağım. Bir an kendimi reklam teyzesi gibi hissettim. Hani deterjan reklamlarındakilerden...

Bazen günlük gibi yazıyorum buraya. Yanımda kimse olmadığı için, saat de erken olduğundan konuşacak kimse olmamasından belki...

***

Beethoven demişken...

"Devam edin; sanatı yalnız uygulamayın onun kalbine nüfuz edin; bunu hak ediyor, çünkü sadece sanat ve bilim insanı tanrısallığa yüceltebilir." Ludwig van Beethoven






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder